• Achter een mirakel schuilt vaak een wonder(s)

Mannen zijn gesloten en trots

Regelmatig verzenden wij e-mailings voor klanten naar uiteenlopende doelgroepen. De adresbestanden zijn van uiteenlopend “pluimage”. De ene klant sprokkelt zelf zijn adressen bij elkaar, de ander koopt opt-in adressen van diverse leveranciers.

Vaak hebben wij desalniettemin nog het nodige werk aan het opschonen van de bestanden. En daarbij valt mij steeds weer het volgende op: vrouwen geven veel makkelijker hun voornaam prijs dan mannen.

Wat snel rekenwerk bij een aantal bestanden leert dat 35% van de vrouwen een voornaam heeft prijsgegeven tegen 12% van de mannen. De rest van gegevens bevatten alleen voorletters.

Overigens: het gaat hier niet om verantwoorde wetenschap; ik baseer mijn bevinding op bestanden van specifieke opdrachtgevers in specifieke branches; generaliseren is “out of the question”. Maar toch vind ik het grappig.

Bovendien treffen we bij mannen veel vaker titels aan dan bij vrouwen. Of dat iets zegt over de “titel”-penetratie bij mannen c.q. vrouwen waag ik te betwijfelen: ik denk eerder dat mannen veel trotser zijn op hun behaalde graad dan vrouwen.

Geef een reactie

*
To prove you're a person (not a spam script), type the security word shown in the picture. Click on the picture to hear an audio file of the word.
Anti-spam image

© 2010 wonders interactive | de kleine lettertjes