• Achter een mirakel schuilt vaak een wonder(s)

Hoe vaak Google jij jezelf?

Adformatie vakblad voor reclame en marketingIn Adformatie (vakblad voor reclame en marketing) staat elke week een kort vraag/antwoord interview in de rubriek Tamtam. Meestal is de geïnterviewde een persoon uit de branche die zojuist een nieuwe werkgever heeft gevonden.

De vragen zijn elke week nagenoeg dezelfde, zoals “In wat voor auto rijd je?” of “Wat draag jij bij aan de maatschappij?”.

Eén van de vragen is: “Hoe vaak Google jij jezelf?”. De antwoorden lopen nogal uiteen – van éénmaal per jaar tot elke dag… Afgelopen week was het de beurt aan Robert Bohemen, nieuwe marketing directeur bij de Bijenkorf. Zijn antwoord op de Google vraag was wat mij betreft verrassend: “Elke dag via mijn mobiel”. Wow, die is wel héél benieuwd naar zijn populariteit. Mijn eerste gedachte was: ook hij heeft de vraag niet goed begrepen. Het komt wel vaker voor dat geïnterviewden een dergelijk antwoord geven. Ik ging er steeds van uit dat mensen dachten dat er gevraagd werd hoe vaak ze zelf Googlen.

Ik heb er een mailtje aan de redactie van Adformatie aan gewaagd. Na een aardige mailwisseling met redacteur Erwin Wijman was de conclusie: er zijn écht mensen die elke dag naar zichzelf Googlen.

Overigens vond ik het antwoord van de heer Bohemen op de andere vraag “Wat draag jij bij aan de maatschappij?” ook wat merkwaardig: “Dat de consument geld besteedt”. Dat klinkt als de uitleg die je geeft op verjaardagen en partijen als er gevraagd wordt wat je nou eigenlijk doet als “Marketeer”. Het kan je levensdoel zijn (daar zal zijn nieuwe baas zeker blij mee zijn) maar of de “maatschappij” daar nou op zit te wachten?

Tags:

Een Reactie in “Hoe vaak Google jij jezelf?”

  1. Winnie P Says:

    Toch wel zielig voor zo’n grote directeur dat hij zichzelf iedere dag moet googleen om te zien wat ze over hem zeggen. En dan nog wel op zijn mobieltje die hij natuurlijk van zijn vorige baas Vodafone heeft overgehouden.

    Nog zieliger is het als je inderdaad googled op zijn naam en je ziet dat er haast niets over hem wordt gezegd. Alleen die drie dwaze dagen en dan het prijsje dat hij heeft gewonnen met zo’n reclame voor Vodafone, die natuurlijk door een reclame buro is gemaakt en niet door hem.

    Veel sterkte meneer Robert Bohemen.

    Hopelijk heeft Adformatie het allemaal verkeerd begrepen.

    Doei
    Winnie

Geef een reactie

*
To prove you're a person (not a spam script), type the security word shown in the picture. Click on the picture to hear an audio file of the word.
Anti-spam image

© 2010 wonders interactive | de kleine lettertjes